Oslo Maraton: Løpefest i sentrum

Lørdag løp Lars Petter og jeg halvmaraton under Oslo Maraton. Dette var min første ordentlige halvmaraton uten å ha svømt og syklet først, så jeg gledet meg til å kunne starte med litt freshere bein enn jeg har gjort før. Jeg hadde egentlig meldt meg på i pulje 2, da det var oppgitt at det skulle være fartsholdere på 1:30 og 1:40-fart der. Men da det begynte å nærme seg start, så jeg at disse to fartsholderne befant seg langt fremme i pulje 1. Ett minutt før starten gikk i pulje 1, bestemte jeg meg derfor for å hoppe inn i pulje 1 istedenfor. Jeg ble stående bakerst, men ser i ettertid at dette var et smartere valg enn å bli stående i pulje 2. Men jeg løp zikk-zakk forbi svært mange bare på de første fem kilometerne, så note to self: neste år starter jeg i pulje 1, og stiller meg opp lengre fremme. Det var både hardt og moro å løpe gjennom Oslos gater på lørdag. Hardt fordi det jo er litt vondt å presse seg, og gøy fordi det var mye å kikke på underveis. Langs løypa var det både DJ-er, dansere, storband og masse publikum som sørget for god stemning. Sol var det også – fra skyfri himmel. Jeg hadde bestemt meg for å ligge på 4:15-4:20-fart hele veien, og det klarte jeg. I alle fall nesten. Det var en hard løype med mye fortau og småbakker underveis. Den offisielle tiden ble 1:33:49, men klokka mi viste 1:32:49 på 21,2 km og en snittfart på 4.23 på kilometeren. Det holdt til en sjetteplass i aldersklassen.

Lars Petter leverte sin beste halvmaraton noen gang han også, men startet i hardeste laget og fikk svi for det på slutten. Klokket inn på 1:15:03:-)

Link til resultatene.

Etter målgang Oslo halvmaraton 2015

  
  
Neste helg stiller vi tradisjonen tro til start i Montebelloløpet. Dette er et knallfint terrengløp på 16 km, som virkelig kan anbefales! Rapport fra fjorårets Montebelloløp.

Hilsen Trude

Dette innlegget ble publisert i Konkurranser og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..